Salariul minim în sectorul real va fi de 7.600 de lei din 2027

Convenția colectivă bipartită de nivel național a fost semnată la 7 octombrie, în urma unui proces amplu de negocieri colective. Salariul minim pe oră va constitui 44,97 lei, pentru un program complet de lucru, cu o durată medie de 169 de ore pe lună.

Noul cuantum este cu 20,6% mai mare decât salariul minim actual, de 6.300 de lei.

Potrivit acordului, noul nivel al salariului minim va asigura corelarea acestuia cu pragul național al sărăciei, va garanta calcularea pensiei minime pentru limită de vârstă și va reprezenta 43,7% din salariul mediu lunar prognozat pentru anul 2026. Astfel, Republica Moldova se va apropia de valoarea de referință de 50%, prevăzută de Directiva UE 2022/2041 privind salariile minime adecvate.

Reprezentanții sindicatelor și ai patronatelor au subliniat importanța dialogului social pentru îmbunătățirea nivelului de trai al populației și accelerarea convergenței sociale cu Uniunea Europeană.

Noul cuantum al salariului minim se va aplica salariaților al căror salariu tarifar sau salariu de funcție, pentru un program complet de muncă, este mai mic de 7.600 de lei.

Pentru angajații al căror salariu tarifar sau salariu de funcție este egal cu sau mai mare decât această sumă, majorarea nu este obligatorie. Angajatorul poate decide majorarea salariului în funcție de productivitatea muncii și de posibilitățile financiare ale unității.

semnarea acordului

The post Salariul minim în sectorul real va fi de 7.600 de lei din 2027 appeared first on LOGOPRESS.