Salariul minim în sectorul real al economiei crește la 7.600 de lei din 2027. Cine va primi mai mulți bani

Salariul minim pentru angajații din sectorul real al economiei va crește la 7.600 de lei lunar, începând cu 1 ianuarie 2027. Noul cuantum a fost convenit astăzi, 7 octombrie, de Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM) și Confederația Națională a Patronatului din Republica Moldova (CNPM), după un proces de negocieri colective.

În cazul unui program complet de muncă, salariul minim va constitui 44,97 lei pe oră, pentru o medie de 169 de ore lucrate lunar. Majorarea este de 1.300 de lei, sau 20,6%, comparativ cu salariul minim actual de 6.300 de lei.

Potrivit CNSM și CNPM, noul cuantum va permite corelarea salariului minim cu pragul național al sărăciei și va contribui la garantarea calculării unei pensii minime pentru limită de vârstă.

Salariul minim de 7.600 de lei va reprezenta 43,7% din salariul mediu lunar prognozat pentru anul 2026, apropiindu-se de nivelul de referință de 50% prevăzut de Directiva europeană privind salariile minime adecvate.

Noua prevedere se va aplica angajaților al căror salariu tarifar sau salariu de funcție, pentru un program complet de muncă, este mai mic de 7.600 de lei.

Pentru angajații care au deja un salariu tarifar sau de funcție egal ori mai mare decât noul minim, majorarea nu este obligatorie. În aceste cazuri, angajatorul poate decide majorarea salariului în funcție de productivitatea muncii și posibilitățile financiare ale întreprinderii.

Convenția colectivă bipartită a fost semnată în cadrul unei mese rotunde dedicate Zilei Mondiale pentru Muncă Decentă, organizată de CNSM și Fundația „Friedrich Ebert” Moldova.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Articolul Salariul minim în sectorul real al economiei crește la 7.600 de lei din 2027. Cine va primi mai mulți bani apare prima dată în Realitatea.md.