SFS a emis 4 235 de avize pentru freelanceri. Impozitul pentru septembrie trebuie achitat până pe 26 octombrie

Serviciul Fiscal de Stat (SFS) a emis și a transmis 4 235 de avize de plată a impozitului unic pentru antreprenorii independenți, aferente lunii septembrie 2026. Termenul de achitare este 26 octombrie.

Avizele au fost expediate la adresele electronice indicate la înregistrarea activității și sunt disponibile în Cabinetul personal al contribuabilului și în EVO. Plata poate fi efectuată prin MPay, accesând serviciul „Impozitul unic perceput de la antreprenorii independenți (freelanceri)”.

În comunicat, SFS a raportat venituri de 53 129 420,67 lei și un impozit unic calculat de 7 975 965,35 lei, în creștere cu 17,33% față de luna precedentă.

Potrivit instituției, circa 54,19% dintre antreprenorii independenți au înregistrat tranzacții în conturile bancare dedicate activității. Dintre aceștia, 130 au utilizat echipamente de casă și de control conectate la Sistemul informațional automatizat „Monitorizarea electronică a vânzărilor”. Încasările în numerar au însumat 1 491 635,94 lei.

La 9 octombrie, în evidența SFS figurau 4 335 de antreprenori independenți, iar achitările impozitului unic constituiau 33 017 106,47 lei.

Cota impozitului unic este de 15% pentru veniturile anuale care nu depășesc 1 200 000 de lei. Pentru partea de venit care depășește acest plafon se aplică o cotă de 35%.

Din impozitul încasat, 26,3% sunt repartizate bugetelor locale ca impozit pe venit, iar alte 5% reprezintă taxe locale. Contribuțiilor de asigurări sociale le revin 53,3%, iar primelor de asigurare medicală obligatorie — 15,4%.

SFS le recomandă contribuabililor să verifice avizele și să respecte termenul de plată.